Volvo IT, SEB och Carlsberg får utmärkelser för sina integrationsprojekt.

Volvo IT, SEB och Carlsberg har fått utmärkelser för sina integrationsprojekt, i samband med eventet SEEBURGER Nordic Summit i Malmö den 15 mars. De tre bolagen var representerade på plats och fick priset av Conny Jansson VD på SEEBURGER Svenska AB och Rohit Khanna EVP SEEBURGER AG.

03/16/2012

Volvo IT, SEB och Carlsberg har fått utmärkelser för sina integrationsprojekt, i samband med eventet SEEBURGER Nordic Summit i Malmö den 15 mars. De tre bolagen var representerade på plats och fick priset av Conny Jansson VD på SEEBURGER Svenska AB och Rohit Khanna EVP SEEBURGER AG. 

Volvo IT fick utmärkelsen ”SEEBURGER Innovation Award” för sitt innovativa sätt att använda en self-service portal vid införandet av en ny kommunikationslösning till tusentals partners. Genom self-service portalen säkerställde Volvo IT en tids- och kostnadseffektiv on-boarding av sina partners.

SEB fick utmärkelsen ”SEEBURGER Implementation Award” för sitt projekt där man migrerade till en ny plattform, SEEBURGER B2B integration suite, framgångsrikt och på kort tid, samtidigt som man moderniserade sin miljö och är nu förberedda att uppfylla kommande krav och riktlinjer från marknaden. 

Carlsberg fick utmärkelsen ”SEEBURGER Integration Award” för sitt projekt att integrera partners och underleverantörer via SEEBURGER Web-EDI för att automatisera och eliminera all pappershantering kring processen order-to-cash.

”De tre projekten är alla imponerande och har medfört stora effektiviseringar och kostnadsbesparingar för dem. Vi är väldigt stolta över att ha varit partner i dessa projekt”, säger Conny Jansson VD SEEBURGER Svenska AB.

SEEBURGER Nordic Summit samlade ett 50-tal större företag från främst Sverige och Danmark, där syftet var att skapa en möjlighet att se och höra vad andra företag gör inom B2B integration och MFT (säkra filöverföringar). Huvudpresentationerna hölls av Volvo IT och Carlsberg och SEEBURGER visade nya och kommande lösningar. IDG var mediapartner till eventet och Pingis Hadenius agerade moderator.


”SEEBURGER har en stor kundbas i Norden och därför var det naturligt att skapa en mötesplats för våra kunder, partners och prospects.”, säger Conny Jansson. ”B2B Integration och MFT-lösningar ligger rätt i tiden då det öppnar möjligheter för kostnadsbesparingar och effektivitetsökningar. Vi är mycket nöjda med eventet och det var väldigt inspirerande när så många framgångsrika företag deltog. Vi avser därför att göra detta till ett årligt återkommande event inom området B2B Integration och MFT ”, avslutar Conny Jansson. 

SEEBURGER Nordic Summit vänder sig till personer som arbetar med integrationslösningar på större nordiska företag. Material och information från eventet hittar man på SEEBURGERS hemsida.www.seeburger.se 

Om SEEBURGER

SEEBURGER är en global aktör som har specialiserat sig på integration av affärsprocesser. Bland produkterna finns en omfattande Business Integration Suite som fungerar som en central plattform för alla affärsprocesser med externa partners. Företaget har även särskilda lösningar för SAP avsedda för integration och monitorering. SEEBURGERs kunder drar fördel av företagets 25-åriga branscherfarenhet och dess processexpertis som uppnåtts genom projekt utförda för över 8 500 företag, bland annat Bosch, E.ON IT, Heidelberger, Intersport, Lidl, Osram, Siemens, s.Oliver, Volkswagen och många fler. SEEBURGER grundades 1986 i Bretten, Tyskland och har idag 19 dotterbolag i Europa, Asien och Nordamerika.

SEEBURGER Svenska AB verkar på den nordiska marknaden med kontor i Stockholm och Göteborg. 2008 blev företaget utsett till ”Årets Superföretag” av tidningen Veckans Affärer och 2011erhöll man högsta kreditbetyg, Trippel A, av kreditvärderingsföretaget Soliditet. SEEBURGER Svenska samarbetar med flera högprofilskunder i Norden